Omezení integračních a aktivizačních aktivit RIC
Z důvodu prodloužení nouzového stavu jsme nuceni prodloužit i omezení skupinových integračních a aktivizačních aktivit. Toto prodloužení aktuálně trvá do 20. 11. 2020. Děkujeme za pochopení.
Vzděláváme online
Ačkoliv se nás a našich aktivit opět dotklo omezení vlády, hledáme způsoby, jak se s Vámi spojit online. Během měsíce listopadu tak pro Vás připravujeme online webináře s tématikou PAS, nebo podpůrná videa s tématikou šikana, stres a jeho dopad na naše tělo i mysl, mezigenerační soužití, aj. Videa naleznete na našem Youtube kanále, nebo prostřednictvím našich webových a facebookových stránek. Těšíme se na Vás, online.
RIC získalo počítače do rodin
Děkujeme firmě MATRIX CZ s.r.o. za sestavení 4 ks počítačových sestav pro naše klienty sociálních služeb a samozřejmě firmě Teleperformance CZ, a.s. za věcný dar v podobě počítačových komponentů. Počítače, které jsme získali pro naše klienty již mají své majitele.

Sociální rehabilitace

Veřejný závazek

Poslání

Posláním Sociální rehabilitace pro osoby s poruchami autistického spektra je zajištění činností směřujících k dosažení co nejvyšší možné míry samostatnosti, nezávislosti a soběstačnosti.

Poskytováním odborných služeb dojde k rozvoji specifických schopností a dovedností, k vytváření společensky žádoucích návyků uživatele služby a ke zvýšení možnosti uplatnění v přirozeném sociálním prostředí. 

Cílová skupina

Osoby ve věku od 16 do 64 let s diagnostikovanými poruchami autistického spektra nebo s podezřením na PAS ve fázi diagnostiky, které mají bydliště na území Pardubického kraje.

Kapacita služby SR

Služba je kapacitně omezena pro 16 klientů z Pardubického kraje.

V případě, že je kapacita naplněna, zájemce o službu SR je v případě zájmu zařazen do seznamu čekatelů. Zařazení do seznamu čekatelů může zájemce odmítnout. 

Nabídka činností

  • Podpora a pomoc při zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.
  • Poradenství v oblasti funkční komunikace.
  • Poskytování podpory v nácvicích sebeobslužných dovedností.
  • Pomoc při hledání vhodného pracovního uplatnění na trhu práce.
  • Poradenství v oblasti rodinných, vrstevnických a mezigeneračních vztahů.
  • Individuální a skupinové psychologické konzultace.
  • Podpora a doprovázení při jednání s příslušnými institucemi.
  • Mezioborová setkávání spolupracujících organizací.
  • Poradenství v oblasti úpravy domácího prostředí pro osoby s PAS (struktura a vizualizace).
  • Individuální a skupinové nácviky sociálních a komunikačních dovedností.
  • Vytváření a zapůjčování didaktických, stimulačních pomůcek a odborné literatury o PAS do domácího prostředí.
  • Zprostředkování přednášek a seminářů.
  • Sociálně právní poradenství.
  • Videonácvik interakcí.
  • Pomoc při uplatňování práv a oprávněných zájmů.

Cíle

  • Rozvíjení sociálních a komunikačních dovedností.
  • Podpora při výchovných, vzdělávacích a aktivizačních činnostech.
  • Vedení osob s PAS k soběstačnosti a smysluplnému trávení volného času.
  • Vytváření podmínek pro uplatnění osob s PAS na trhu práce.
  • Posílení schopností a dovedností osob s PAS k samostatnému zvládání náročných a krizových životních situací.
  • Ochrana práv osob s PAS.

Zásady

  • S klienty jednáme jako s rovnocennými partnery.
  • Přistupujeme ke klientům individuálně.
  • Reagujeme na potřeby klientů.
  • Chráníme právo klientů na soukromí a důvěrnost sdělení.
  • Zaručujeme ochranu osobních a citlivých údajů.
  • Zachováváme důstojnost a lidská práva klientů.
  • Respektujeme svobodné rozhodování klientů.
  • Zpřístupňujeme klientům využívání veřejně dostupných služeb.
  • Poskytujeme kvalifikovanou a odbornou péči.

Působnost služby:

Pardubický kraj

Poskytování služby

               Pardubice: 

  • Pondělí 7.30 – 16.00 (terénní forma)
  • Úterý 7.30 – 12.00 (ambulantní forma) 12.00 - 16.00 (terénní forma)

  • Středa 7.30 – 16.00 (terénní forma)

  • Čtvrtek 7.30 – 16.00 (terénní forma)

  • Pátek 7.30 – 16.00 (terénní forma)

    Lanškroun: 

  • Pondělí  7.30 – 12.00 (ambulantní forma) 12.00 - 16.00 (terénní forma)

  • Úterý 7.30 – 16.00 (terénní forma)

  • Středa 7.30 – 16.00 (terénní forma)

  • Čtvrtek 7.30 – 16.00 (terénní forma)

  • Pátek 7.30 – 16.00 (terénní forma)

V jiný čas je možno službu SR využít dle individuální domluvy.

Klienti mohou využívat a libovolně kombinovat obě formy poskytování sociální služby SR.

Úhrada za službu SR

Služba SR je poskytována zdarma.

Kontakty

Rodinné Integrační Centrum z.s.
nám. Republiky 2686, 532 27 Pardubice
IČO: 270 26 728
Tel.: 739 025 071
Email: info@ric.cz
Web: www.ric.cz

Kontaktní pracoviště Lanškroun 

Rodinné Integrační Centrum z.s.
Bedřicha Smetany 460, 563 01 Lanškroun
IČO: 270 26 728
Tel.: 739 025 071
Email: info@ric.cz
Web: www.ric.cz

Jednání se zájemcem o službu:

Zájemce o službu kontaktuje sociálního pracovníka nebo ředitelku organizace – osobně, telefonicky, písemně, emailem.

Na základě uvedeného kontaktu je domluvena osobní schůzka, která může probíhat buď v místě bydliště zájemce, nebo ambulantně v prostorách Rodinného Integračního Centra z.s. Na této schůzce je zájemce o službu seznámen s průběhem poskytování služby, podmínkami jejího poskytování, metodami práce. Poskytovatel také zjišťuje očekávání zájemce od služby, získává informace a postupuje dle aktuální metodiky služby.

Pokud zájemce o službu má zájem o poskytování sociální služby a splňuje kritéria daná cílovou skupinou, je s ním sepsána Smlouva o poskytování sociální služby Sociální rehabilitace pro osoby s PAS. Podpisem smlouvy se zájemce o službu stává uživatelem služby.

Popis realizace služby:

Sociální rehabilitace pro osoby s PAS je službou ambulantní a terénní. Uživatel má přiděleného svého sociálního pracovníka, který pravidelně dojíždí konzultovat (tzv. setkání) do domácího prostředí, případně do dalších míst (zaměstnání, vzdělávací instituce, úřady, apod.). Setkání mohou probíhat i ambulantně v prostorách Rodinného Integračního Centra z.s. Sociální pracovník s uživatelem domlouvá konkrétní zakázku – individuální plán. Kontrola plnění individuálního plánu, popř. jeho aktualizace probíhá pravidelně dle metodiky služby. Ze setkávání je pořizován zápis, který obsahuje popis aktuální situace, konkrétní zakázku uživatele, návrh na řešení a další postup.

Základní poskytované činnosti:

Služba obsahuje tyto základní činnosti:

a) nácvik dovedností pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnosti a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění,
b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
c) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Ukončení služby:

Ze strany uživatele – Uživatel může vypovědět smlouvu o poskytování služby bez udání důvodu.  Výpovědní lhůta pro výpověď danou uživ. Činí 14 dní. Pro klienta začíná běžet od následujícího dne od doručení písemné výpovědi, nebo jiná po dohodě s poskytovatelem. Poskytovatel přijímá výpovědi jak v písemné tak ústní formě. Pokud je forma výpovědi ústní, provede sociální pracovník/ice o tomto záznam do dokumentace klienta a nechá klienta tento záznam podepsat.

Ze strany poskytovatele – Je-li Smlouva ukončena ze strany poskytovatele z níže uvedených důvodů, oznámí to klíčový pracovník vhodnou formou klientovi, a poté mu zašle písemnou výpověď.  Výpovědní lhůta pro výpověď danou poskytovatelem z důvodů uvedených níže činí 14 dní ode dne jejího doručení.

Služba může být vypovězena v těchto případech:

1. zánik organizace,
2. ukončení poskytování sociální služby z důvodu nedostatečného finančního zajištění,
3. uživatel již nespadá do cílové skupiny poskytované služby,
4. uživatel hrubě porušuje pravidla a své povinnosti vyplývající ze Smlouvy. Za hrubé porušení pravidel a povinností se považuje zejména nezajištění bezpečného prostředí pro výkon služby, opakované nedodržení dohodnutých termínů konzultace bez omluvy – minimálně 3x,
5. jestliže se uživatel chová k pracovníkům poskytovatele způsobem, jehož záměr, nebo důsledek vede ke snížení důstojnosti fyzické osoby nebo k vytváření ohrožujícího prostředí,

6. v případě, že po dobu 3 měsíců nedojde ze strany uživatele k žádnému kontaktu s klíčovým pracovníkem,
7. pominula nepříznivá sociální situace, kvůli které byla služba poskytována.


Dohodou obou smluvních stran – za podmínek, že se takto dohodnou obě smluvní strany.

 

Leták služby ke stažení zde: 

https://www.ric.cz/files/ke-stazeni/9/472/Skladacka-DL-RIC-SR-01-2020.pdf