Veřejný závazek
Poslání
Posláním sociální služby Raná péče pro rodiny s dětmi s poruchami autistického spektra, s poruchami komunikace a sociální interakce je zajištění včasné, komplexní a intenzivní pomoci a podpory rodině a dalším pečujícím osobám. Aktivizací a poskytováním odborných služeb dojde ke zkvalitnění života rodiny a jejího začlenění do přirozeného sociálního prostředí.
Cílová skupina
Rodiny s jedním nebo více dětmi ve věku od 1 do 7 let včetně s poruchami komunikace a sociální interakce, zejména s diagnostikovanými poruchami autistického spektra nebo s podezřením na PAS ve fázi diagnostiky, které mají bydliště na území Pardubického kraje.
Doplnění k CS – rodiny s dítětem/dětmi:
Kapacita služby – 75 uživatelů (rodin s dítětem/dětmi). V případě, že je kapacita naplněna, zájemce o službu RP je automaticky zařazen do seznamu čekatelů. Zařazení do seznamu čekatelů může zájemce odmítnout.
Nabídka činností
Cíle
Zásady poskytování sociální služby RP
Působnost služby:
Pardubický kraj
Poskytování služby
Pardubice:
Lanškroun:
V jiný čas je možné službu RP využít dle individuální domluvy.
Rodiny s dětmi mohou využívat a libovolně kombinovat obě formy poskytování sociální služby RP.
Úhrada za sociální službu RP - služba Raná péče je poskytována zdarma.
Kontakty
Rodinné Integrační Centrum z.s.
nám. Republiky 2686, Pardubice 532 27
IČO: 270 26 728
Tel.: 739 025 071
Email: info@ric.cz
Web: www.ric.cz
Kontaktní pracoviště Lanškroun
Rodinné Integrační Centrum z.s.
Bedřicha Smetany 460, 563 01 Lanškroun
IČO: 270 26 728
Tel.: 739 025 071
Email: info@ric.cz
Web: www.ric.cz
Rodinné Integrační Centrum z.s.
Komenského 324, 563 01 Lanškroun
IČO: 270 26 728
Tel.: 739 025 071
Email: info@ric.cz
Web: www.ric.cz
Jednání se zájemcem o službu:
Zájemce o službu, resp. zákonný zástupce dítěte kontaktuje sociálního pracovníka nebo ředitelku organizace – osobně, telefonicky, písemně, emailem.
Na základě uvedeného kontaktu je domluvena osobní schůzka, která může probíhat buď v místě bydliště zájemce, nebo ambulantně v prostorách Rodinného Integračního Centra z.s. Na této schůzce je zájemce o službu seznámen s průběhem poskytování služby, podmínkami jejího poskytování, metodami práce. Poskytovatel také zjišťuje očekávání zájemce od služby, získává informace o dítěti a rodině a postupuje dle aktuální metodiky služby.
Pokud zájemce o službu má zájem o poskytování sociální služby a splňuje kritéria daná cílovou skupinou, je s ním sepsána Smlouva o poskytování sociální služby Raná péče pro rodiny s dětmi s poruchami komunikace, sociální interakce a s poruchami autistického spektra. Podpisem smlouvy se zájemce o službu stává uživatelem služby.
Popis realizace služby:
Raná péče je službou ambulantní a terénní. Rodina má přiděleného svého sociálního pracovníka, který pravidelně dojíždí konzultovat (tzv. setkání) do domácího prostředí a do předškolních a školních zařízení. Setkání mohou probíhat i ambulantně v prostorách Rodinného Integračního Centra z.s. Sociální pracovník s uživatelem domlouvá konkrétní zakázku – individuální plán. Kontrola plnění individuálního plánu, popř. jeho aktualizace probíhá pravidelně dle metodiky služby. Ze setkávání je pořizován zápis, který obsahuje popis aktuální situace, konkrétní zakázku uživatele, návrh na řešení a další postup.
Ukončení služby:
Ze strany uživatele – Uživatel může vypovědět smlouvu o poskytování služby bez udání důvodu. Výpovědní lhůta pro výpověď danou uživ. Činí 14 dní. Pro klienta začíná běžet od následujícího dne od doručení písemné výpovědi, nebo jiná po dohodě s poskytovatelem. Poskytovatel přijímá výpovědi jak v písemné tak ústní formě. Pokud je forma výpovědi ústní, provede sociální pracovník/ice o tomto záznam do dokumentace klienta a nechá klienta tento záznam podepsat.
Ze strany poskytovatele – Je-li Smlouva ukončena ze strany poskytovatele z níže uvedených důvodů, oznámí to klíčový pracovník vhodnou formou klientovi, a poté mu zašle písemnou výpověď. Výpovědní lhůta pro výpověď danou poskytovatelem z důvodů uvedených níže činí 14 dní ode dne jejího doručení.
Služba může být vypovězena v těchto případech:
1. zánik organizace,
2. ukončení poskytování sociální služby z důvodu nedostatečného finančního zajištění,
3. uživatel již nespadá do cílové skupiny poskytované služby,
4. uživatel hrubě porušuje pravidla a své povinnosti vyplývající ze Smlouvy. Za hrubé porušení pravidel a povinností se považuje zejména nezajištění bezpečného prostředí pro výkon služby, opakované nedodržení dohodnutých termínů konzultace bez omluvy – minimálně 3x,
5. jestliže se uživatel chová k pracovníkům poskytovatele způsobem, jehož záměr, nebo důsledek vede ke snížení důstojnosti fyzické osoby nebo k vytváření ohrožujícího prostředí,
6. v případě, že po dobu 3 měsíců nedojde ze strany uživatele k žádnému kontaktu s klíčovým pracovníkem,
7. pominula nepříznivá sociální situace, kvůli které byla služba poskytována.
Dohodou obou smluvních stran – za podmínek, že se takto dohodnou obě smluvní strany.
Leták služby ke stažení zde:
https://www.ric.cz/files/ke-stazeni/9/548/Skladacka-DL-RIC-RP-od-1.1.2021.pdf
„Projekt je podpořen Nadací rozvoje občanské společnosti z prostředků The VELUX Foundations“