Veřejný závazek
Poslání
Posláním služby Osobní asistence pro osoby s poruchami autistického spektra je poskytnout pomoc a péči těmto osobám při zvládání každodenních aktivit a činností, využívání běžně dostupných služeb, aktivním trávení času a zajištění bezpečnosti po dobu nepřítomnosti pečující osoby v domácnosti klienta.
Cílová skupina
Služba je určena osobám ve věku od 1 do 64 let s diagnostikovanými poruchami autistického spektra nebo s podezřením na PAS ve fázi diagnostiky (včetně dětí s poruchami komunikace a sociální interakce do 7 let včetně), které vyžadují dohled a péči s pobytem na území Pardubického kraje.
Kapacita služby
Okamžitá kapacita služby je 10 klientů z Pardubického kraje. V případě, že je kapacita naplněna, zájemce o službu OA je na základě svého souhlasu zařazen do seznamu čekatelů. Zařazení do seznamu čekatelů může zájemce odmítnout.
Nabídka činností
Výše uvedených cílů služba OA dosahuje nabídkou těchto činností:
Cíle
Zásady poskytování služby
Působnost služby
ORP Pardubice, ORP Lanškroun
Přednostně bude služba poskytována v ORP Pardubice a ORP Lanškroun. V případě volné kapacity bude služba poskytovaná i na jiném území Pardubického kraje.
Poskytování služby
O sobotách, nedělích, svátcích a v čase mimo stanovenou provozní dobou lze službu poskytnout s ohledem na potřeby klienta a dle volných kapacit poskytovatele.
Přednostně bude služba poskytována v ORP Pardubice a ORP Lanškroun. V případě volné kapacity bude služba poskytovaná i na jiném území Pardubického kraje.
Úhrada za službu
Cena služby se řídí aktuálním ceníkem úhrad za služby, který je zájemci předán v tištěné podobě v průběhu jednání o poskytování služby. Ceník je zveřejněn na webových stránkách organizace.
Kontakty
Rodinné Integrační Centrum z.s.
nám. Republiky 2686, Pardubice 532 27
IČO: 270 26 728
Tel.: 739 025 071
Email: info@ric.cz
Web: www.ric.cz
Jednání se zájemcem o službu
Zájemce o službu kontaktuje sociálního pracovníka nebo ředitelku organizace – osobně, telefonicky, písemně, emailem sám nebo prostřednictvím zákonného zástupce/pečující osobu.
Na základě uvedeného kontaktu je domluvena osobní schůzka, která bude probíhat v místě bydliště zájemce. Na této schůzce je zájemce o službu seznámen s průběhem poskytování služby, podmínkami jejího poskytování, metodami práce. Poskytovatel také zjišťuje očekávání zájemce od služby, získává informace a postupuje dle aktuální metodiky služby.
Pokud zájemce o službu má zájem o poskytování sociální služby a splňuje kritéria daná cílovou skupinou, je s ním sepsána Smlouva o poskytování sociální služby Osobní asistence pro osoby s PAS. Podpisem smlouvy se zájemce o službu stává klientem služby.
Popis realizace služby
Osobní asistence pro osoby s PAS je službou terénní. Klient má přiděleného svého osobního asistenta (sociálního pracovníka/pracovníka v sociálních službách), který dle dohody s klientem poskytuje službu osobní asistence v přirozeném prostředí klienta, tzn. v jeho domácnosti nebo na místě, která sám klient určí. Vedoucí služby nebo osobní asistent s ociální pracovník s klientem (příp. se zákonným zástupcem/pečující osobou) domlouvá konkrétní zakázku – plán osobní asistence. Kontrola plnění plánu osobní asistence, popř. jeho aktualizace probíhá pravidelně dle metodiky služby.
Ukončení služby
Ze strany klienta – Klient může vypovědět smlouvu o poskytování služby bez udání důvodu. Výpovědní lhůta pro výpověď danou klientem činí 14 dní ode dne doručení poskytovateli. V případě potřeby poskytovatel zajistí návaznost poskytování dalších sociálních služeb.
Ze strany poskytovatele – Poskytovatel může smlouvu ukončit pouze písemně, a to 14 dní s předstihem s tím, že klientovi sdělí důvody, osvětlí mu je srozumitelným způsobem.
Služba může být vypovězena na základě:
Dohodou obou smluvních stran – za podmínek, že se takto dohodnou obě smluvní strany.
„Spolufinancováno Pardubickým krajem v rámci projektu Podpora dostupnosti sociálních služeb v Pardubickém kraji, registrační číslo projektu CZ.03.02.01/00/22_003/0000408“.